SRAM kao medijski fenomen

Uz četiri lekcije za komunikacijsku industriju

3 min za čitanje
Piše: Filip Vuković

Teen-serija SRAM prometnula se u medijski fenomen koji nadilazi formu televizijske sapunice, a HRT je ovim projektom redefinirao vlastitu relevantnost. Autorski tim CGM Films dokazao je da sadržaj vođen autentičnim uvidom ima moć pokrenuti razgovor, organski doseg i kulturni moment koji se teško može kupiti klasičnom kampanjom.

Od franšize do kulturološke referencije

Hrvatska verzija globalnog formata SKAM od početka je najavljivana kao drugačiji projekt, no malo tko je očekivao da će postati najvažniji kulturološki trenutak javnog servisa. Umjesto sterilne adaptacije, HRT je prepoznao, a autorski tim isporučio radikalno iskrenu seriju koja ne prevodi samo jezik, već i kolektivnu emocionalnu klimu generacije koja je odrasla između globalne krize, Instagrama i egzistencijalne praznine.

Od prve scene bilo je jasno da SRAM izgleda i zvuči kao nešto što nije “domaće” i to je sigurno bio još jedan od faktora za privlačenje mlađe publike. Estetika kadra, ritam montaže, korištenje elektronske glazbe i nelinearne dramaturgije – sve to stvorilo je dojam da gledamo projekt koji razumije suvremenu vizualnu pismenost gledatelja.

Real-time digitalna strategija

Odluka HRT-a da cijelu prvu sezonu pusti unaprijed na svojoj online platformi bila je prije svega strateški potez. Time je državna televizija, prvi put u novijoj povijesti, prepoznala promjenu ponašanja publike i odlučila ne tjerati gledatelje pred TV, već se pojaviti tamo gdje oni već žive: online.

Digital-first strategija uključivala je i snažno prisustvo na društvenim mrežama: radnja serije paralelno se odvijala i na Instagramu, TikToku i YouTubeu, a likovi su dobili svoje profile na društvenim mrežama. Njihova komunikacija, objave i interakcije s publikom bile su pažljivo osmišljene kako bi proširile priču izvan same serije i učinile je još uvjerljivijom.

Ukupno je aktivirano i vođeno oko 20 profila na tri platforme, a producirano je više od 1500 objava unutar tri mjeseca, čime su likovi praktički postali influenceri s višemilijunskim pregledima i stotinama tisuća pratitelja.

Lekcije za industriju:

1. Dobar insight je pretpostavka uspjeha.

Autentičnost ne zahtijeva ogroman budžet, ali zahtijeva povjerenje u kreativni tim. SRAM je serija s vrlo jasnim uvidom: mlade treba prestati objašnjavati i napokon ih početi slušati.

2. Strategija distribucije je alat pozicioniranja.

Odluka da se sadržaj pusti online, unaprijed i nelinearno, nije samo pomogla vidljivosti, nego je seriju odmaknula od televizijskog naslijeđa i pozicionirala kao kulturološki događaj.

3. Kvaliteta sadržaja stvara kampanju.

Autentičan sadržaj “zakopan” u dubinsko poznavanje publike i digital-first pristup omogućavaju duboku emocionalnu povezanost.

4. Transmedijski pristup omogućuje snažan angažman.

SRAM je pokazao kako povezivanje televizijskog narativa s paralelnim životom likova na društvenim mrežama stvara snažan angažman publike. Kada gledatelji mogu komunicirati s likovima u realnom vremenu, doživljaj postaje uvjerljiviji i dugotrajniji, čime se sadržaj pretvara u važan kulturološki moment.

Ovo je dokaz da sadržaj temeljen na stvarnim emocijama, uz hrabrost da se odstupi od standardnih obrazaca, ima moć napraviti sve ono čemu kampanje teže: promijeniti percepciju, aktivirati zajednicu, generirati razgovor i ostati relevantan i nakon zadnje epizode.

Za agencije, PR stručnjake i content timove, SRAM je primjer da pravi moment nastaje tamo gdje se susretnu iskrenost, hrabrost i inovacija, bez forsiranja i “storyboardanja” emocije. SRAM nije pomaknuo granice, izbrisao ih je i postavio nove.

Newsletter

Prijavite se na naš Newsletter!

I uvijek budite u tijeku s novostima iz Dialoga.

Izdvojeno

Tri izazova koji će oblikovati budućnost komunikacijskih agencija

Strukturne reforme već su započele

SRAM kao medijski fenomen

Uz četiri lekcije za komunikacijsku industriju

Savršeni spoj prirode, inovacije i personaliziranog pristupa

Lansirali smo NIVEA Cellular serume