Sretna nam treća pandemijska godina

Osvrt na staru i doček nove uspješne godine

4 min za čitanje
Piše: Marina Čulić Fischer

Kraj stare i početak nove godine trebao bi nam donijeti odmor i novu snagu. To je ujedno i prilika za osvrt na godinu koja je protekla, te šansa da se sjetimo vlastitih uspjeha i neuspjeha, zabilježimo sve što smo naučili i mudriji krenemo naprijed.

Umjetnost mogućeg

Mislim da ćemo se složiti da je prošla godina mogla biti bolja ili lošija od prethodne, ali je sigurno da je bila barem jednako dinamična. LinkedIn ju je nazvao The Great Reshuffle. Kao i ostatak svijeta, i mi u Hrvatskoj smo se borili s neizvjesnošću, ekonomskim, društvenim i zdravstvenim posljedicama globalne pandemije, nedostatkom talenata na tržištu rada, vlastitim i tuđim krivim odlukama, sve kraćim rokovima za isporuku usluga i sve dužim rokovima naplate. Iako nam je turistička sezona (još jednom) spasila BDP, inflacija sve više ubrzava, nabavni lanci još se nisu oporavili, cijene građevinskih radova i nekretnina su otišle u nebo, a čak ni Advent nije bio ono što je bio nekad.

S druge strane, Hrvatskom su počeli hodati jednorozi, ukinuta je obvezna članarina HGK za male i srednje poduzetnike, a prosječna mjesečna neto plaća u IT industriji dosegnula je 9.000 HRK. Što bi rekla moja prijateljica Saskia Wallner, direktorica naše superuspješne agencije u Beču, sve što je do jučer izgledalo nemoguće postalo je moguće.

Pobjede i porazi

U brojnim člancima Harvard Business Reviewa ističe su obveza lidera da budu optimistični. Pa tako svatko od nas može odabrati hoće li na “nemoguće” gledati kao na prijetnju ili kao na priliku. Koje prijetnje smo iskusili, koje prilike ostvarili i što smo pri tome naučili te kako smo detektirali održivost kao ključni faktor našeg rasta i razvoja, te je proveli kroz sve naše procese donosimo u nastavku:

1. Ekološka održivost

Jedan od projekata na koje smo u prošloj godini bili najponosniji je The Green Hub. Radi se o platformi koju smo pokrenuli u suradnji s inicijativom Ditch Plastic Croatia, a koja je temeljena na edukaciji i provedbi mjera usmjerenih k smanjivanju štetnog utjecaja na okoliš. Neizmjerno smo uživali u svim akcijama koje smo po tom pitanju proveli, od projekcija filmova, do edukacija zaposlenika TGH klijenata i akcija čišćenja okoliša. Neki proizvodi koje smo lansirali su zaživjeli, dok su drugi stavljeni na čekanje. Učenje je proces.

2. Poslovna održivost

Prvi put smo iskusili što znači dobiti natječaj, a ne započeti suradnju s klijentom zbog nedostatka budžeta. Neke kampanje su (srećom) samo odgođene, dok su neki klijenti do daljnjeg potpuno zamrznuli komunikaciju s tržištem. Imali smo i nekoliko slučajeva u kojima smo se potencijalnim klijentima zahvalili na pozivima na natječaje zbog nekompatibilnosti u viziji komunikacijskih strategija ili zbog prethodnih loših iskustava. Jesmo li donijeli prave odluke samo će vrijeme pokazati, ali drugi klijenti s kojima smo započeli suradnju tijekom 2021. godine neizmjerno nas vesele zbog mogućnosti da s njima radimo dugoročno i sa svrhom. Manje je nekad ipak više.

3. Organizacijska održivost

U prethodnoj godini od nekih kolega smo se rastajali, a neke nove primali u Dialog tim. Rastanci su bili uvjetovani raznim faktorima, od pokretanja vlastitih projekata, što smo u svakoj situaciji podržali, do nekompatibilnosti u prihvaćanju promjena i/ili shvaćanju organizacijske kulture. Odluke iz drugog spektra nije bilo lako donijeti, ali zaključili smo da je za nas “disati kao jedan” važnije od kratkoročnih napora koje su neki od tih rastanaka prouzročili. Zaposlili smo i zapošljavamo nove ljude i veseli nas pomlađivanje tima. Prednost dajemo kompatibilnosti u odnosu na vještine.

Ako vam se naša iskustva učine korisnima, smatrajte ih našim novogodišnjim poklonom. Ako ne, odaberite da ih zaboravite i učite na vlastitim iskustvima. Kako god bilo, želimo vam puno snage i optimizma u godini koja je pred nama.

Newsletter

Prijavite se na naš Newsletter!

I uvijek budite u tijeku s novostima iz Dialoga.

Izdvojeno

Pinkwashing i momwashing – manipulacija ili podrška?

Koliko su skriveni lažni pokušaji aktivizma i kako možemo pružiti stvarnu podršku?

Savladajte javni nastup u 10 ključnih koraka

Dok su neki „rođeni“ za javni nastup, drugima to može predstavljati značajan izazov, srećom savladiv!

Kreativnost i pomoć onima u potrebi ključni su za uspjeh blagdanskih kampanja brendova

Koliko pažnje poklanjamo blagdanskim kampanjama? Privlače li nas više inovativni koncepti ili tradicionalni motivi? Odgovore na ova i mnoga druga pitanja pronašli smo provodeći anketu Vox Populi u prosincu.