
Pinkwashing i momwashing – manipulacija ili podrška?
Koliko su skriveni lažni pokušaji aktivizma i kako možemo pružiti stvarnu podršku?
Iduću godinu obilježit će umjetna inteligencija, autentičnost i upravljanje promjenama.
Predviđanja o budućnosti komunikacije oduvijek su predstavljala poseban izazov zbog brzine promjena s kojima se susrećemo, no teško se oteti dojmu kako danas trendovi „dolaze“ sve sporije. Zašto je tome tako? Odgovor je prilično jednostavan – svaka promjena je teška i zahtijeva određeno vrijeme za implementaciju. Nije stoga neobično kako se u predviđanjima posljednjih godina ponavljaju isti ili slični zaključci, no smatramo da je potrebno još jednom se na njih osvrnuti. Donosimo vam naša tri favorita:
Uspješno smo zakoračili u AI eru! Alati su dostupni, sve su raznovrsniji, pametniji i bolje odgovaraju na naše potrebe. Prilika je to za sve komunikatore i kreatore sadržaja da ubrzaju procese te svojoj produktivnosti daju novi zamah. Osim na kreiranju komunikacijskih koncepata, tekstova i privlačnih fotografija, u nadolazećem razdoblju naglasak bi mogao biti na audio sadržajima, primjerice voice overima koji su postali neizostavan dio Instagram Reelsa i TikTokova.
Uz mutacije glasova koje zvuče uvjerljivo i prirodno, kreiranje zvučnih efekata ili čak glazbe, AI powered titlovi i transkripcija pojednostavit će kreiranje sadržaja i donijeti još više kreativnosti. Osim u videima za društvene mreže, koristi od umjetne inteligencije imat će i kreatori podcasta.
O autentičnosti se dosta govorilo u kontekstu kreatora sadržaja i influencera na društvenim mrežama, međutim jasno je kako se ni brendovi više ne mogu skrivati iza generičkih poruka i kampanja koje se trebaju svidjeti svima. Potrošači su sve glasniji i jasniji u svojim očekivanjima da brendovi zauzmu stav o važnim društvenim pitanjima koja utječu na naše živote, a s velikom prilikom dolazi i velika odgovornost. Visokih 71 % sudionika iz ovogodišnjeg Edelman Trust Barometer istraživanja na temu politike i brendova smatra kako brendovi, kada se nađu pod pritiskom da zauzmu stranu u kontroverznom društvenom ili političkom pitanju, moraju zauzeti stav. Dodatno, 51 % ih smatra da kada brend ne komunicira svoje postupke o društvenim pitanjima, ili ne radi ništa ili nešto skriva.
Posljednjih godina svjedočili smo pojavama i događajima koji su duboko utjecali na društvo, politiku i ekonomiju. Ratni sukobi, jačanje ekstremizama i utjecaj umjetne inteligencije na rast dezinformacija u javnom prostoru pojačali su potrebu za praćenjem i razumijevanjem implikacija ovih događaja na poslovanje i komunikaciju. Sukladno tome rasla je i važnost savjetničke uloge komunikatora koja nadilazi operativne procese i ulazi ne samo u planiranje komunikacijskih aktivnosti, već i poslovnih procesa, odnosno u sferu upravljanja promjenama. Klimatska kriza, zdravstvene ugroze, promjene u lancu opskrbe ili političke sankcije – sve to podrazumijeva usku suradnju između menadžmenta i njihovih komunikacijskih savjetnika, koji postaju ključni resurs za tvrtke koje žele uspješno navigirati u dinamičnom okruženju.
I uvijek budite u tijeku s novostima iz Dialoga.
Koliko su skriveni lažni pokušaji aktivizma i kako možemo pružiti stvarnu podršku?
Dok su neki „rođeni“ za javni nastup, drugima to može predstavljati značajan izazov, srećom savladiv!
Koliko pažnje poklanjamo blagdanskim kampanjama? Privlače li nas više inovativni koncepti ili tradicionalni motivi? Odgovore na ova i mnoga druga pitanja pronašli smo provodeći anketu Vox Populi u prosincu.