Savladajte javni nastup u 10 ključnih koraka
Dok su neki „rođeni“ za javni nastup, drugima to može predstavljati značajan izazov, srećom savladiv!
Dobrodošli u komunikacijski ring u kojem živimo, gdje se generacije suočavaju u borbi za titulu šampiona komunikacije!
U jednom kutu imamo Boomere s njihovim telefonima s velikim tipkama i listama za shopping, a u drugom uglu je Generacija Alpha, čija djeca znaju koristiti tablet prije nego što progovore. Kojem svijetu vi pripadate? Osjećate li se možda u vlastitoj kući kao izvanzemaljac među svojom djecom? Nekima je ovo razlog za uzrujavanje, no ovaj šareni svijet komunikacijskog jaza prepun je zabave i smiješnih situacija u kojima treba uživati!
Probajte zamisliti ring u kojem kreće verbalni sukob generacija, tko bi pobijedio?
Boomeri su rođeni u vrijeme kad je tehnologija bila telefonski broj napisan na papiru. Oni su druga najveća generacija (nakon generacije Y), a odrastali su u razdoblju ekonomske stabilnosti i višeg životnog standarda. Najdraže im je komunicirati uz šalicu kave i dugi razgovor licem u lice. Mogu provesti sate i sate razgovarajući preko fiksnog telefona (da, fiksnog telefona), a email je otprilike najnapredniji alat komunikacije koji koriste s ponosom.
Boomers like:
Boomers dislike:
Gen X su majstori prilagođavanja – pamte vrijeme prije interneta, ali su ga s oduševljenjem prigrlili kada je stigao. Oni lako balansiraju između starog i novog, pisama i emaila, između telefonskog poziva i WhatsApp poruka. Za razdoblje odrastanja predstavnika ove generacije karakteristični su ekonomska nestabilnost i velike promjene, kako u društvenom, tako i u političkom smislu.
Gen X likes:
Gen X dislikes:
Milenijalsi (engl. High-tech generation) su odrasli sa internetom, SMS-om i prvom generacijom pametnih telefona. Njihov svijet je digitalan, a komunikacija brza i šarena. Formalnost im nije toliko bitna, puno je važnije da sve bude zabavno i kreativno.
Milenijals like:
Milenijals dislike:
Gen Z ne poznaje svijet bez interneta. Odrastali su u razdoblju u kojem je tehnologija već ovladala svijetom. Nazivamo ih »tihom generacijom«, »iGeneration«. Njihov jezik je digitalan, a platforme poput TikToka su im prvi izbor za komunikaciju. Brzina, autentičnost i vizualni sadržaji njihov su zakon.
Gen Z likes:
Gen Z dislikes:
Alphaši, najmlađa generacija, odrastaju u 100 % digitalnom svijetu gdje su pametni uređaji dio njihove svakodnevice. Komuniciraju kroz alate poput Snapchata koje starije generacije možda nikad neće ni razumjeti.
Alphas like:
Alphas dislike:
Sukobi među generacijama zapravo se svode na različite stilove i životne preferencije. Odrastali smo u različitim svjetovima koji su nam diktirali neka druga pravila. Ali, ljepota je u toj različitosti koja nam nudi puno prilika za učenje jedni od drugih. Boomeri mogu učiti kako koristiti društvene mreže, dok Alphe mogu saznati zašto je lijepo popiti kavu i razgovarati uživo. Na kraju dana, komunikacija nije samo o tome kako, već o tome zašto komuniciramo – a to je nešto što sve generacije imaju zajedničko. Ne moramo se truditi uskladiti naše različite komunikacijske stilove, ali se moramo truditi razumjeti jedni druge.
I uvijek budite u tijeku s novostima iz Dialoga.
Dok su neki „rođeni“ za javni nastup, drugima to može predstavljati značajan izazov, srećom savladiv!
Koliko pažnje poklanjamo blagdanskim kampanjama? Privlače li nas više inovativni koncepti ili tradicionalni motivi? Odgovore na ova i mnoga druga pitanja pronašli smo provodeći anketu Vox Populi u prosincu.
Kome idu 24 milijarde USD?