Sve što trebate znati o promjeni Instagram algoritma

Istražili smo što najnovija promjena Instagram algoritma znači za korisnike

3 min za čitanje
Piše: Štefica Škarika

Instagram je najavio nove promjene algoritma. Kako su pojasnili, do sada su rangirali sadržaj tako da su kreatori s velikim brojem pratitelja, kao i kreatori koji su prenosili objave drugih korisnika, dobivali veći doseg u preporukama sadržaja u odnosu na manje, originalne kreatore sadržaja. S novom promjenom algoritma, svim kreatorima žele omogućiti jednaku priliku da dođu do nove publike. U nastavku donosimo više detalja koje promjene očekuju kreatore sadržaja i ostale korisnike ove društvene mreže.

Bolje prilike za doseg kreatorima s malo pratitelja

Kreatori sadržaja s većim brojem pratitelja do sada su imali prednost u rubrici s preporučenim sadržajem, no, s uvođenjem novih promjena ne bi više trebalo biti tako. Nove bi promjene u algoritmu trebale donijeti benefit za sve originalne kreatore sadržaja, bez obzira na to koliko pratitelja imaju. Originalan sadržaj koji poštuje Instagramove smjernice i nema vidljivih vodenih žigova prikazivat će se maloj publici, za koju algoritam smatra da će im se svidjeti, bez obzira na to prate li tog kreatora sadržaja ili ne. Što je veći angažman publike na objavi, ta će se objava prikazivati malo široj publici, zatim još široj i tako dalje.

Prednost originalnom sadržaju

Instagram je odlučio nagrađivati kreatore koji ulažu mnogo vremena i truda u stvaranje originalnog sadržaja. Ubuduće, među dva ili više identičnih sadržaja na platformi, Instagram algoritam preporučit će onaj originalni.

Uklanjanje agregatora iz preporuka

Kako bi obeshrabrili agregatore sadržaja, odnosno, korisnike koji često objavljuju tuđi sadržaj i prikazuju ga kao svoj, na Instagramu se takav sadržaj neće prikazivati u preporukama. Korisnici koji 10 ili više puta u 30 dana objave sadržaj drugih korisnika Instagrama neće se prikazivati u preporukama. Ovi se računi mogu ponovno početi pojavljivati u preporukama nakon što prođe 30 dana od zadnjeg objavljenog neoriginalnog sadržaja. Ovo se pravilo neće odnositi na izdavače koji s Instagramom imaju potpisane ugovore o licenciranju te na objave koje imaju dopuštenje od kreatora sadržaja.

Pitali smo jednu od najpopularnijih hrvatskih influencerica, Luciju Lugomer, kako komentira najavljene promjene u algoritmu: ,,Definitivno podržavam ovakvu podršku Instagrama manjim kreatorima jer sam i ja nekada bila u toj ulozi te se sjećam koliko mi je bilo teško. Svima koji se trude treba dati njihovih pet minuta pod reflektorima, i sama pratim mnoštvo takvih profila. Dapače, osjećam da su na takvim profilima manje tenzije i ugodnija atmosfera.“

 

Newsletter

Prijavite se na naš Newsletter!

I uvijek budite u tijeku s novostima iz Dialoga.

Izdvojeno

Šest razloga za korištenje komunikacije u ESG naporima

Tko ne bi htio dobru reputaciju, angažirane zaposlenike i marketing sa svrhom?

Društvene mreže ne štite nas od dezinformacija, pada i povjerenje u medije

Više od 2/3 naših pratitelja na društvenim mrežama povjerovalo je u dezinformaciju. U doba informacijskog overloada, sposobnost razlučivanja istinitih od lažnih tvrdnji, važnija je nego ikada.

Kako poslovati u skladu s ESG načelima?

Komunikacija odgovornog poslovanja kreće od stvarnih promjena