Šest razloga za korištenje komunikacije u ESG naporima
Tko ne bi htio dobru reputaciju, angažirane zaposlenike i marketing sa svrhom?
Regionalna uloga menadžera i savjetnika za upravljanje reputacijom sve je važnija.
Na panelu pod nazivom Igra rokenrol cijela ex Jugoslavija, održanom u sklopu KOMferencije Hrvatske udruge za odnose s javnošću 1. prosinca u Splitu okupili su se neki od vodećih regionalnih PR stručnjaka – Vanja Vagić iz Marsa, Maja Stojanović iz agencije Olaf and McAteer, Bruno Jelić iz kompanije Coca Cola HBC i Marina Čulić Fischer iz agencije Dialog komunikacije.
1. Potrebe za jačim povezivanjem komunikacijskih napora na području bivše Jugoslavije sve više rastu, no ne postoji one-size-fits all recept za optimizaciju resursa i maksimizaciju rezultata. Kako će koja kompanija pristupiti organizaciji svoje regionalne mreže ovisi o ustroju same organizacije, ali i kompleksnosti poslova koji su u domeni korporativnih komunikacija.
Iako je ta funkcija nominalno zadužena za široki dijapazon podrške organizaciji, od interne do eksterne komunikacije, preko regulatornih poslova do aktivnosti vezanih uz društveno odgovorno poslovanje, prioriteti i potrebe nisu u svim organizacijama jednaki.
2. Medijska scena, politički i gospodarski odnosi u okruženju također nisu uvijek jednaki, pa je zato potrebno obratiti posebnu pažnju na postavljanje komunikacijskih ciljeva i način na koji se aktivnosti implementiraju, iako se globalne strategije u multinacionalnim kompanijama ne razlikuju značajno od tržišta do tržišta.
3. Kompanije i njihovi brendovi sve više ulažu u digitalnu komunikaciju, iako je televizija još uvijek izuzetno važna na teritoriju bivše Jugoslavije. Na TV ćete ipak teško plasirati neku korporativnu vijest ukoliko djelujete u Sloveniji, Hrvatskoj ili Srbiji, dok je npr. u Bosni i Hercegovini to značajno lakše.
4. Društveno odgovorno i održivo poslovanje visoko je na agendi multinacionalnih kompanija. Razina ulaganja ovisi, između ostalog, o tome gdje postoje proizvodni pogoni, a za istinske promjene potrebno je vrijeme.
5. Iako postoji potreba za angažmanom mrežnih agencijskih partnera na regionalnoj razini, u praksi se kompanije rijetko odlučuju za ovakvu opciju, jer imaju različite potrebe na različitim tržištima.
Mogući odgovor na ovu situaciju su regionalne platforme koje kombiniraju različite centre izvrsnosti u jedinstvene hubove prilagođene potrebama klijenata, a jedna od njih je Central Point Adria, platforma osnovana od strane agencija Olaf and McAteer i Dialog komunikacije.
Panelisti su na kraju zaključili kako svakako idemo prema jačoj integraciji regije, ali će za njezinu zrelost biti potrebno još neko vrijeme.
I uvijek budite u tijeku s novostima iz Dialoga.
Tko ne bi htio dobru reputaciju, angažirane zaposlenike i marketing sa svrhom?
Više od 2/3 naših pratitelja na društvenim mrežama povjerovalo je u dezinformaciju. U doba informacijskog overloada, sposobnost razlučivanja istinitih od lažnih tvrdnji, važnija je nego ikada.
Komunikacija odgovornog poslovanja kreće od stvarnih promjena