Savladajte javni nastup u 10 ključnih koraka
Dok su neki „rođeni“ za javni nastup, drugima to može predstavljati značajan izazov, srećom savladiv!
Regionalna uloga menadžera i savjetnika za upravljanje reputacijom sve je važnija.
Na panelu pod nazivom Igra rokenrol cijela ex Jugoslavija, održanom u sklopu KOMferencije Hrvatske udruge za odnose s javnošću 1. prosinca u Splitu okupili su se neki od vodećih regionalnih PR stručnjaka – Vanja Vagić iz Marsa, Maja Stojanović iz agencije Olaf and McAteer, Bruno Jelić iz kompanije Coca Cola HBC i Marina Čulić Fischer iz agencije Dialog komunikacije.
1. Potrebe za jačim povezivanjem komunikacijskih napora na području bivše Jugoslavije sve više rastu, no ne postoji one-size-fits all recept za optimizaciju resursa i maksimizaciju rezultata. Kako će koja kompanija pristupiti organizaciji svoje regionalne mreže ovisi o ustroju same organizacije, ali i kompleksnosti poslova koji su u domeni korporativnih komunikacija.
Iako je ta funkcija nominalno zadužena za široki dijapazon podrške organizaciji, od interne do eksterne komunikacije, preko regulatornih poslova do aktivnosti vezanih uz društveno odgovorno poslovanje, prioriteti i potrebe nisu u svim organizacijama jednaki.
2. Medijska scena, politički i gospodarski odnosi u okruženju također nisu uvijek jednaki, pa je zato potrebno obratiti posebnu pažnju na postavljanje komunikacijskih ciljeva i način na koji se aktivnosti implementiraju, iako se globalne strategije u multinacionalnim kompanijama ne razlikuju značajno od tržišta do tržišta.
3. Kompanije i njihovi brendovi sve više ulažu u digitalnu komunikaciju, iako je televizija još uvijek izuzetno važna na teritoriju bivše Jugoslavije. Na TV ćete ipak teško plasirati neku korporativnu vijest ukoliko djelujete u Sloveniji, Hrvatskoj ili Srbiji, dok je npr. u Bosni i Hercegovini to značajno lakše.
4. Društveno odgovorno i održivo poslovanje visoko je na agendi multinacionalnih kompanija. Razina ulaganja ovisi, između ostalog, o tome gdje postoje proizvodni pogoni, a za istinske promjene potrebno je vrijeme.
5. Iako postoji potreba za angažmanom mrežnih agencijskih partnera na regionalnoj razini, u praksi se kompanije rijetko odlučuju za ovakvu opciju, jer imaju različite potrebe na različitim tržištima.
Mogući odgovor na ovu situaciju su regionalne platforme koje kombiniraju različite centre izvrsnosti u jedinstvene hubove prilagođene potrebama klijenata, a jedna od njih je Central Point Adria, platforma osnovana od strane agencija Olaf and McAteer i Dialog komunikacije.
Panelisti su na kraju zaključili kako svakako idemo prema jačoj integraciji regije, ali će za njezinu zrelost biti potrebno još neko vrijeme.
I uvijek budite u tijeku s novostima iz Dialoga.
Dok su neki „rođeni“ za javni nastup, drugima to može predstavljati značajan izazov, srećom savladiv!
Koliko pažnje poklanjamo blagdanskim kampanjama? Privlače li nas više inovativni koncepti ili tradicionalni motivi? Odgovore na ova i mnoga druga pitanja pronašli smo provodeći anketu Vox Populi u prosincu.
Kome idu 24 milijarde USD?