TikTok promovira kulturu tihog odustajanja, poslodavci moraju ponuditi rješenje

Tiho odustajanje nije novi trend, samo novi naziv za stare obrasce ponašanja, ali poslodavcima predstavlja ozbiljan izazov.

3 min za čitanje
Piše: Nataša Blagojević

Najnovije izdanje Dialog #VoxPopuli istraživanja posvetili smo „Quiet Quitting“ trendu odnosno tihom odustajanju na radnom mjestu. O čemu se zapravo radi pisali smo u prijašnjem blog postu, a kroz anketu smo pokušali saznati što misle naši pratitelji na društvenim mrežama i je li u pitanju još jedan buzzword s TikToka ili ozbiljan problem za poslodavce.

 

Kreativci i komunikatori skloniji potiho odustati

 

Skoro 80 % ispitanika izjavilo je kako je upoznato s tihim odustajanjem, a najveći dio ih smatra kako zapravo nije riječ o novom trendu, već samo novom imenu za stare obrasce ponašanja. U svojoj karijeri s njime se susrelo dvije trećine ispitanika. Zanimljivo, 70 % ih smatra i kako je tiho odustajanje prisutnije u određenim industrijama, a kao primjere ističu kreativnu i komunikacijsku. Sudionici ankete uglavnom misle kako je ovo pojava vezana uz mlađe generacije (67 % odgovora). Dodatno, smatraju kako TikTok kao platforma promovira kulturu tihog odustajanja (73 %).

 

Loši uvjeti rada glavni su uzrok tihog odustajanja

 

Osim na Instagramu, neka smo pitanja postavili i našim pratiteljima na LinkedInu. Jedno od njih pokazalo je suglasje oko toga da nije u pitanju prolazni buzzword, već nešto što poslodavcima predstavlja ozbiljan problem (83 % odgovora na Instagramu te 64 % na LinkedInu). Također, ispitanici su jasno poručili kako su poslodavci više odgovorni za pojavu tihog odustajanja – potvrđuje to više od  90 % odgovora na obje društvene mreže.

Kada je riječ o uzrocima koji zaposlenike motiviraju na tiho odustajanje, više od 80% ispitanika na obje platforme je istaknulo loše uvjete rada. Kako se kao jedan od uzroka ovog fenomena sve češće spominje i „tiho otpuštanje“ (engl. Quiet Firing), provjerili smo i koliko su ispitanici upoznati s ovim pojmom. Dok ih je većina čula za njega (82 %), pozitivno je što ih se u svojoj karijeri s tihim otpuštanjem ipak susrelo nešto manje (52 %).

 

Poslodavci trebaju ponuditi rješenje

 

Kada su u pitanju posljedice tihog odustajanja zaposlenika, većina odgovora sugerira kako je to ne samo problem kojeg su poslodavci stvorili, već i nešto što za njih same predstavlja veći izazov, nego za zaposlenike. Također, ispitanici poručuju kako pitanje tihog odustajanja zaposlenika upravo poslodavci moraju i riješiti (100 % odgovora).

Kao negativnu stranu tihog odustajanja za organizacije, ispitanici više prepoznaju narušen odnos među članovima tima (67 %), nego lošiji output zaposlenika (33 %). Pritom, svjesni su kako medalja ima dvije strane i kako ta situacija nije dugoročno povoljna ni zaposlenika koji je odlučio tiho odustati na svojem radnom mjestu. Većinom smatraju kako je za zaposlenike najštetnija stagnacija u smislu sposobnosti i profesionalnih vještina (62 %), međutim dio njih misli kako je ključna negativna strana tihog odustajanja otuđenost od kolega (38 %).

Newsletter

Prijavite se na naš Newsletter!

I uvijek budite u tijeku s novostima iz Dialoga.

Izdvojeno

Discord – IT mjesto za online druženje u 2024.

Ova besplatna aplikacija za tekstualne, glasovne i video razgovore isprva je bila jako popularna među gejmerima, a danas je koriste brojne zajednice različitih namjena, poput grupa za učenje.

TV je i dalje dominantan izvor vijesti, ali online platforme kontinuirano jačaju

Građani Hrvatske najviše vjeruju tradicionalnim medijima, dok su oprezni oko informacija s društvenih mreža i messaging aplikacija, iako ove komunikacijske platforme koriste sve više.

Tajna koju kriju najbolji svjetski brendovi

Izvješće Interbranda o Najboljim globalnim robnim markama u 2023. sveobuhvatno je vrednovanje i istraživanje onoga što je potrebno da postanete jedan od najvrjednijih brendova na svijetu.