
Pinkwashing i momwashing – manipulacija ili podrška?
Koliko su skriveni lažni pokušaji aktivizma i kako možemo pružiti stvarnu podršku?
Tiho odustajanje nije novi trend, samo novi naziv za stare obrasce ponašanja, ali poslodavcima predstavlja ozbiljan izazov.
Najnovije izdanje Dialog #VoxPopuli istraživanja posvetili smo „Quiet Quitting“ trendu odnosno tihom odustajanju na radnom mjestu. O čemu se zapravo radi pisali smo u prijašnjem blog postu, a kroz anketu smo pokušali saznati što misle naši pratitelji na društvenim mrežama i je li u pitanju još jedan buzzword s TikToka ili ozbiljan problem za poslodavce.
Skoro 80 % ispitanika izjavilo je kako je upoznato s tihim odustajanjem, a najveći dio ih smatra kako zapravo nije riječ o novom trendu, već samo novom imenu za stare obrasce ponašanja. U svojoj karijeri s njime se susrelo dvije trećine ispitanika. Zanimljivo, 70 % ih smatra i kako je tiho odustajanje prisutnije u određenim industrijama, a kao primjere ističu kreativnu i komunikacijsku. Sudionici ankete uglavnom misle kako je ovo pojava vezana uz mlađe generacije (67 % odgovora). Dodatno, smatraju kako TikTok kao platforma promovira kulturu tihog odustajanja (73 %).
Osim na Instagramu, neka smo pitanja postavili i našim pratiteljima na LinkedInu. Jedno od njih pokazalo je suglasje oko toga da nije u pitanju prolazni buzzword, već nešto što poslodavcima predstavlja ozbiljan problem (83 % odgovora na Instagramu te 64 % na LinkedInu). Također, ispitanici su jasno poručili kako su poslodavci više odgovorni za pojavu tihog odustajanja – potvrđuje to više od 90 % odgovora na obje društvene mreže.
Kada je riječ o uzrocima koji zaposlenike motiviraju na tiho odustajanje, više od 80% ispitanika na obje platforme je istaknulo loše uvjete rada. Kako se kao jedan od uzroka ovog fenomena sve češće spominje i „tiho otpuštanje“ (engl. Quiet Firing), provjerili smo i koliko su ispitanici upoznati s ovim pojmom. Dok ih je većina čula za njega (82 %), pozitivno je što ih se u svojoj karijeri s tihim otpuštanjem ipak susrelo nešto manje (52 %).
Kada su u pitanju posljedice tihog odustajanja zaposlenika, većina odgovora sugerira kako je to ne samo problem kojeg su poslodavci stvorili, već i nešto što za njih same predstavlja veći izazov, nego za zaposlenike. Također, ispitanici poručuju kako pitanje tihog odustajanja zaposlenika upravo poslodavci moraju i riješiti (100 % odgovora).
Kao negativnu stranu tihog odustajanja za organizacije, ispitanici više prepoznaju narušen odnos među članovima tima (67 %), nego lošiji output zaposlenika (33 %). Pritom, svjesni su kako medalja ima dvije strane i kako ta situacija nije dugoročno povoljna ni zaposlenika koji je odlučio tiho odustati na svojem radnom mjestu. Većinom smatraju kako je za zaposlenike najštetnija stagnacija u smislu sposobnosti i profesionalnih vještina (62 %), međutim dio njih misli kako je ključna negativna strana tihog odustajanja otuđenost od kolega (38 %).
I uvijek budite u tijeku s novostima iz Dialoga.
Koliko su skriveni lažni pokušaji aktivizma i kako možemo pružiti stvarnu podršku?
Dok su neki „rođeni“ za javni nastup, drugima to može predstavljati značajan izazov, srećom savladiv!
Koliko pažnje poklanjamo blagdanskim kampanjama? Privlače li nas više inovativni koncepti ili tradicionalni motivi? Odgovore na ova i mnoga druga pitanja pronašli smo provodeći anketu Vox Populi u prosincu.