Sve što trebate znati o Direktivi Europske unije o greenwashingu
Donosimo vam četiri pozitivne implikacije i četiri izazova
Što je novo u komunikacijskom poslovanju, a što treba dodatno usavršiti u novoj godini
Nikada s većim entuzijazmom, ali i sumnjom nismo razmišljali o godini u koju smo ušli. Da se pita mene i Jerryja Seinfelda, svaki početak godine je ovakav, ali ja sam vječno skeptični milenijalac, a on najbolji (i vječno skeptični) komičar. Međutim, nije samo do nas, već se cijeli svijet pita: što nam donosi 2022?
Ako postoji nešto što smo naučili u marketingu i PR-u tijekom posljednje dvije godine, to je da ne možemo računati na postavljene godišnje planove, ali da moramo svaki dan učiti i biti više nego ikad agilni i u korak s promjenama i trendovima.
A koji su to trendovi koji nas očekuju u 2022.godini pročitajte u nastavku.
PR + marketing = ljubav
Prije pandemije, PR i marketing su bile dvije odvojene sfere s različitim ciljevima. Međutim, dvije godine kasnije jasna granica između njih sve je bljeđa, a želje klijenta odnosno potrošača su ih spojile. Ako PR tim želi prenijeti poruku do krajnjeg korisnika, mora pratiti i razumjeti marketinške trendove i uključiti ih u svoju strategiju. To se prvenstveno odnosi na digitalni marketing koji je postao i PR svakodnevica, od kampanja na društvenim mrežama, angažmana influencera, praćenja metrika do plasiranja intervjua na podcastima.
Influenceri i sponzorirani sadržaj
Postavljanje PR strategija u 2022. će biti usmjereno prema nišnim i autentičnim skupinama , a manje prema marketingu za mase. Korisnici i potrošači se sve više vraćaju donošenju odluka na temelju principa od usta do usta, a u tom slučaju je influencers marketing najbolja strategija jer već znamo koliko influenceri imaju vjernu publiku. Iako nam se čini da smo se svi zasitili sponzoriranog sadržaja, pred influencerima je još jedna godina upornog rada i osluškivanja PR agencija i klijenata kako bi obavili svoj posao najbolje što znaju – povećali vidljivost brenda koji reklamiraju.
Online eventi
Možda jedna od najgorih posljedica pandemije za PR industriju je nemogućnost organiziranje evenata i konferencija za novinare. Potreba za online komunikacijom dovela je do porasta online događanja, pa iako je kroz 2021. bilo nekoliko klasičnih evenata, budućnost je u virtualnom druženju i hibridnim događajima koji će sigurno donijeti nove marketinške alate i razvoj sadržaja. Kako sam napisala na početku, shvatili smo da moramo učiti svaki dan, pa smo prednosti online događanja kao što su povećan broj sudionika, ušteda vremena i novca te globalni doseg usmjerili u nove strateške prilike.
Moć Tik Toka
Društvena mreža koja je završila staru i ušla u novu godinu kao apsolutni pobjednik, dame i gospodo, Tik Tok. U poslovnom svijetu svi budno pratimo njen razvitak i svjesni smo njenog porasta, ali sve nas je iznenadila vijest da je Tik Tok proglašen najpopularnijom mrežnom stranicom na svijetu, nadmašivši čak i Google po broju korisnika. Google! Platforma koja se primarno vezala za GenZ postaje popularna i među starijim skupinama što možemo vidjeti po sve većem angažmanu različitih brendova koji žele doprijeti do svojih korisnika. Kad tome pridodamo autentičnost influencera i inovativne značajke, jasno nam je zašto je zbog Tik Toka došlo do nestašice feta sira u 2021. godini.
I uvijek budite u tijeku s novostima iz Dialoga.
Donosimo vam četiri pozitivne implikacije i četiri izazova
Proveli smo istraživanje o upoznatosti naših pratitelja s kulturom otkazivanja i njenim popratnim pojavama. Saznajte što smo otkrili!
Sve više mladih koristi TikTok ne samo za zabavu nego i za pretraživanje informacija, od restorana do turističkih destinacija. Može li ova društvena mreža ugroziti Googleovu poziciju glavnog izvora informacija?