Tri razloga zašto podcasti trebaju biti dio PR strategije

U utrci za novim, nenametljivim, a učinkovitim načinima kako se približiti suvremenom potrošaču, podcasti postaju sve popularniji kanal za oglašavanje.

3 min za čitanje
Piše: Dialog Komunikacije

Prema podacima iz Demand Sagea, na globalnoj razini postoji 5 milijuna podcasta, a predviđa se kako će tijekom ove godine broj slušatelja premašiti 500 milijuna slušatelja. Podaci iz SAD-a pokazuju kako su ondje podcasti najpopularniji među mlađim slušateljima. Procjenjuje se kako je otprilike pola slušatelja podcasta u dobi između 12 do 34 godine. Međutim, vidljiv je značajan rast u dobnoj skupini od 35 do 54 godine, što ukazuje da podcaste slušaju skoro svi, a to ih čini još zanimljivijim brendovima.

 

U nastavku pojašnjavamo što podcaste čini toliko popularnima i tri razloga zašto ih uključiti u komunikacijsku strategiju.

 

1. Sinonim su za multitasking

 

Značajna prednost podcasta je u tome da mogu pratiti užurbani stil društva “koje je uvijek u pokretu”. Svaki korisnik ima mogućnost sam si izabrati teme koje ga zanimaju i tim sadržajima može pristupiti u bilo koje doba dana s bilo koje lokacije, a sve što mu je potrebno je mobilni uređaj i pristup internetu. Isto tako, svi podcasti su besplatni. U svim besplatnim podcastima umetnute su reklame koje ih na tren prekidaju, no pretplatom na streaming platformu korisnici mogu neometano slušati sve sadržaje.

 

2. Podcasti su osobniji i neformalniji

 

Iako uglavnom služe za zabavu, savršen su format za približavanje i ozbiljnih tema pa i brendova slušateljima. Neformalniji karakter ovdje im dodatno ide u prilog. Sudjelovanjem u podcastima, osoba koja predstavlja brend može slušatelje dublje uvući u priču i prenijeti je na puno osobniji način, približavajući im što brend zapravo predstavlja i koje su njegove vrijednosti. Upravo taj osobni pristup može biti ključni čimbenik da privučemo nove potrošače povezujući se s njima i postajući im relevantniji.

 

Kao format, podcast je primjerice odličan za razgovaranje o osjetljivim temama poput mentalnog zdravlja ili ljudskim pravima. Razlog tome je u činjenici da  podcasti stvaraju sigurno okruženje za svoje govornike te utječu na empatiju slušatelja.

 

3. Pružaju poboljšani SEO

 

Podcast je izvrstan medij jer sadržaj objavljujemo na raznim platformama za hosting, što doprinosi boljoj vidljivosti sadržaja, rangiranju na tražilicama, većoj angažiranosti publike i prometu na internetskoj strani brenda. Na primjer, epizoda se može postaviti na Spotify, Apple Podcasts, Google Podcast i na mnoge druge. Osim audio formata, neki podcasti nude i video format te svoje podcaste objavljuju na platformama za video streaming poput YouTubea. Podcast video isječci također su postali popularni za promoviranje podcasta na platformama kao što su Instagram i TikTok.

Newsletter

Prijavite se na naš Newsletter!

I uvijek budite u tijeku s novostima iz Dialoga.

Izdvojeno

Može li promjena narativa promijeniti način na koji ljudi doživljavaju ESG?

Promjenom kompliciranog ESG jezika kompanije mogu dobiti puno više podrške za svoje održive napore.

Tko su i što znaju najveći utjecajnici današnjice?

Vrijednost influencer marketinga bi do 2032. trebala dosegnuti 200 milijardi dolara.

Žene dominiraju u komunikacijskoj industriji – mit ili istina?

Istraživanje Vox Populi u ožujku otkrilo je da većina ispitanika smatra da muškarci imaju veće izglede za zapošljavanje na tržištu radu, no da je u komunikacijskoj industriji ipak više žena.