
Pinkwashing i momwashing – manipulacija ili podrška?
Koliko su skriveni lažni pokušaji aktivizma i kako možemo pružiti stvarnu podršku?
Društvena mreža čija popularnost galopirajuće raste i ove godine postavlja neke nove trendove, a za vas smo iz njihova What’s next izvještaja izdvojili one najzanimljivije.
Čak 90% korisnika platforme TikTok tvrdi da ih ona čini sretnima te da im nikada neće dosaditi. Baš zbog toga ona i u 2023. želi nastaviti rušiti rekorde, okupljati nove zajednice te poticati pozitivne promjene u društvu. Koje to novosti na ovoj društvenoj mreži možemo očekivati objavljeno je u njihovu What’s next izvještaju o trendovima, a mi izdvajamo one najzanimljivije koje bi svakom kreatoru sadržaja mogle pomoći u osmišljanju idealnih videozapisa.
U 2022. korisnici su međusobno dijelili znanja i poticali publiku da uvede promjene u svoj život i način razmišljanja. Pojedinci shvaćaju da se ne moraju prilagođavati zastarjelim društvenim normama stoga počinju živjeti prema svojim pravilima te potiču publiku da učini isto. Nerijetko se dijele videozapisi s novim idejama, trikovima, ali i događajima iz stvarnog života ljudi. Umjesto promicanja tradicionalnog načina života i pretjeranog fokusiranja na poslovni život, kreatori često koriste hashtagove poput #MyJourney, #Slowliving ili #DigitalNomad kojima prikazuju promjene koje su uveli u vlastiti život. Poseban naglasak na to TikTok stavlja i u ovoj godini, nadamo se, velikih promjena.
Utjecaj ove platforme u 2023. dodatno će se povećati jer korisnici i dalje promoviraju vlastite vrijednosti te traže nove puteve do uspjeha i sreće. Prema izvještaju o trendovima koji se temelji na četiri različita istraživanja, ovogodišnji video sadržaji bit će prepuni pozitivne energije te će poticati publiku na osobni razvoj i pronalazak vlastite sreće. TikTok će nastaviti motivirati ljude na isprobavanje inovativnih proizvoda, ali i novih načina razmišljanja i ponašanja.
Korisnici TikToka često kupe neki proizvod upravo zbog recenzija na koje nailaze na svojoj naslovnici. Čak 72% sudionika What’s next istraživanja smatra da su recenzije proizvoda pojedinih kreatora zaista iskrene, a 65% njih oslanja se na recenzije i preporuke koje dobivaju od TikTokera. Recenzije proizvoda moraju biti iskrene i autentične, a poželjno je i da kreatori snimaju videozapise kojima više prikazuju proizvod nego što ga prodaju. Hashtagovima #TikTokMadeMeBuyIt i #MustHaves, već sad vrlo popularnima i u 2023. još će više rasti popularnost.
Kao svaka društvena mreža i TikTok postaje portal za bijeg od surove realnosti te korisnicima služi kao kratki odmor od svakodnevice. Ondje se opuštaju uz popularne memove, trikove koji olakšavaju život ili uz videozapise u kojima se promiče briga za vlastito psihičko ili fizičko zdravlje. U izvješću o novim TikTok trendovima navedeno je da će upravo radost, humor i relaksacija biti ključni elementi marketinških strategija ove godine. Videozapisi s hashtagovima#unwindwithme i #treatyourself potaknut će publiku da uvedu određene – čak i značajnije – promjene u svoj život kako bi se osjećali bolje. Korisnici TikToka na platformi još će češće baš ondje nalaziti inspiraciju koja im pomaže da postanu najbolja verzija sebe.
TikTok nije samo zabava, već je ondje moguće puno toga naučiti i pozitivnog osvijestiti. Brojni TikTokeri dijele iskustva i znanja o različitim kulturama i ponašanjima te upravo na tome grade svoj brend. Osim zanimljivih činjenica, korisnici imaju priliku poslušati savjete za osobni razvoj i napredak ili se pak informirati o događajima iz svijeta koji nisu medijski popraćeni. Na ovoj platformi u velikoj je mjeri (i u galopirajućem porastu) prisutan ekološki i politički aktivizam. Kreatori aktivističkih videozapisa vrlo su nezadovoljni brojnim situacijama u svijetu stoga pokušavaju pokrenuti promjene putem društvenih mreža. Pojedinačni pokreti koji su započeli na društvenim mrežama zaživjeli su i izvan njih te su okupili nove zajednice istomišljenika.
I uvijek budite u tijeku s novostima iz Dialoga.
Koliko su skriveni lažni pokušaji aktivizma i kako možemo pružiti stvarnu podršku?
Dok su neki „rođeni“ za javni nastup, drugima to može predstavljati značajan izazov, srećom savladiv!
Koliko pažnje poklanjamo blagdanskim kampanjama? Privlače li nas više inovativni koncepti ili tradicionalni motivi? Odgovore na ova i mnoga druga pitanja pronašli smo provodeći anketu Vox Populi u prosincu.