Savladajte javni nastup u 10 ključnih koraka
Dok su neki „rođeni“ za javni nastup, drugima to može predstavljati značajan izazov, srećom savladiv!
Uspješni CEO-ovi sve više prepoznaju važnost društvenih mreža u komunikaciji sa različitim interesnim skupinama.
Bilo kakva marketinška komunikacija bez društvenih mreža danas je nezamisliva, a dok se kompanije i brandovi više ili manje uspješno nose sa izazovima komunikacije na platformama koje su dale ogromnu moć potrošačima, medijima i različitim interesnim skupinama, komunikacija čelnih ljudi tih istih kompanija i brandova ondje je dosta dugo prolazila ispod radara. Istraživanje iz 2016. pokazalo je kako u top 500 kompanija prema Fortuneu 61% izvršnih direktora uopće nije bilo prisutno na društvenim mrežama.
Zahvaljujući pravim „rock zvijezdama“ društvenih mreža poput Elona Muska, Richarda Bransona i Gary Vaynerchuka, trend se polako, ali sigurno mijenja i CEO-ovi sve više preuzimaju uloge „povezanih lidera“. Istraživanje provedeno prošle godine pokazalo je kako 62% CEO-ova kompanija s popisa Fortuneovih 500 najuspješnijih ima profil barem na jednoj društvenoj mreži. Najviše ih je odabralo LinkedIn, što ne iznenađuje obzirom na prirodu te mreže i njezinu važnost u B2B komunikaciji.
U komunikaciji s kompanijama i brandovima, ljudi žele otvoren razgovor i interakciju sa stvarnim osobama. Potpunu otvorenost i spremnost na dijalog kompanije će najbolje pokazati ako to vrijedi od vrha do dna njihove hijerarhijske ljestvice. Već sama prisutnost izvršnih direktora na društvenim mrežama je korisna jer za 63% potrošača CEO-ovi koji imaju profile bolji su ambasadori svojih kompanija u odnosu na CEO-ove koji ih nemaju. Ono što je posebno važno jest da ne ostaje sve na percepciji jer 32% potrošača tvrdi kako bi ih transparentnost u komunikaciji CEO-ova kompanija na društvenim mrežama ujedno potaknula da kupuju više od te kompanije.
Svojom prisutnošću na društvenim mrežama, izvršni direktori ujedno pružaju pozitivan primjer i svojim zaposlenicima te pomažu u njihovom osnaživanju kao ambasadora kompanija i brandova, što je nužno za izgradnju čvrstog employer branda. Autentičan i konstruktivan nastup CEO-ova na društvenim mrežama za employer branding koristan je i jer može privući kvalitetne zaposlenike i talente u organizacije. Prema istraživanju iz SAD-a, 60% zaposlenika provjerit će profile menadžera na društvenim mrežama prije nego prihvate posao u kompaniji.
Osim na transparentnost i spremnost na komunikaciju, sve je veći pritisak na društvenu odgovornost kompanija i CEO-ovi danas imaju izuzetno važnu ulogu u tom procesu. Od njih se očekuje da budu lice i glas kompanije i da progovaraju o važnim pitanjima ne samo iz poslovanja, već i šireg društvenog, gospodarskog pa i političkog okruženja. Kroz aktivnu prisutnost na društvenim mrežama, izvršni direktori približavaju se zaposlenicima, potrošačima, medijima i ostalim interesnim skupinama, jasno iznoseći stavove i aktivnosti kompanija u skladu s vrijednostima za koje se zalažu.
Pandemijska kriza ta je očekivanja dodatno naglasila i kompanije diljem svijeta su se zajedno s vladama zemalja našle u situaciji da se i od njih očekuje konstruktivan doprinos u rješavanju krize. Društvene mreže u toj su se situaciji pokazale kao posebno vrijedan alat jer su omogućile su CEO-ovima kompanija da pošalju umirujuće poruke zaposlenicima, ulagačima i potrošačima, ponude im nadu i viziju stabilne budućnosti te predstave plan djelovanja.
I uvijek budite u tijeku s novostima iz Dialoga.
Dok su neki „rođeni“ za javni nastup, drugima to može predstavljati značajan izazov, srećom savladiv!
Koliko pažnje poklanjamo blagdanskim kampanjama? Privlače li nas više inovativni koncepti ili tradicionalni motivi? Odgovore na ova i mnoga druga pitanja pronašli smo provodeći anketu Vox Populi u prosincu.
Kome idu 24 milijarde USD?