Zašto su milenijalci trenutno ključna generacija u digitalu?

Odrasli smo s digitalom, ali ga nikad nismo shvaćali olako. Danas donosimo ravnotežu između brzine, iskustva i konteksta. Baš zato smo i dalje ključna generacija u industriji.

3 min za čitanje
Piše: Filip Vuković

Bili smo tu kad su se platforme tek pojavljivale, a kako su se one razvijale, razvijali smo se i mi. Sami smo učili montirati videe, voditi blogove, izrađivati Myspace layoute u HTML-u, fotografirati s Olympus digitalcem, a naučili smo se i strpljenju jer smo čekali 45 minuta da nam se preuzme jedna pjesma. Sve navedeno razvili smo iz znatiželje, zato danas, kad se od nas očekuje da budemo brzi, kreativni i strateški promišljeni, polazimo iz iskustva koje smo tada nesvjesno gradili.

Za razliku od generacija koje su digital usvajale naknadno i onih koji su u njega uronili odmalena, mi smo rasli zajedno s tehnologijom. Učili smo na vlastitim greškama i stjecali znanje kroz praksu. Upravo zbog tog kontinuiteta razumijemo i korisničko ponašanje i evoluciju sadržaja, ne kao odvojene pojave, nego kao jedan razvojni tijek.

Odnos prema poslu i znanju

Kad radimo, često djelujemo refleksno jer znamo prepoznati sadržaj koji ima potencijal. Ne zato što smo ga vidjeli u trend reportu, nego zato što smo kroz godine naučili što je kvaliteta. Naš feed nije samo zabava, to je prostor u kojem svakodnevno skupljamo reference, ideje i uočavamo promjene koje se događaju svakodnevno.

Ne trčimo za svakom promjenom, ali ih pratimo. Ne znači da smo uvijek prvi koji reagiraju, ali znamo kada vrijedi stati, razmisliti i napraviti nešto s razlogom. To nas čini pouzdanim kreativcima u okruženju koje često traži brzinu pod svaku cijenu. Mi donosimo ritam koji se ne raspada pod pritiskom. Zato smo često ti koji postavljaju realna očekivanja prema klijentima, timovima i projektima.

Gen Z zna kako, mi znamo kako i zašto

Iako se ne bismo trebali uspoređivati, Gen Z donosi brzinu, tehničku lakoću i prirodan osjećaj za komunikaciju unutar platformi. Mi donosimo kontekst. Razumijemo širu sliku, znamo gdje se sadržaj uklapa u strategiju, što brend želi komunicirati i kako to pretočiti u nešto što ima težinu i efekt. Donosimo i iskustvo koje zna prepoznati što vrijedi, i za brend i za publiku.

I da, jasno nam je da smo često za Gen Z cringe. Iako neće priznati, potajno vole kad iz prve prilagodimo ton objave i kad ih usmjerimo u trenutku kad ni sami nisu sigurni je li nešto genijalno ili neiskoristivo. Možda ne koristimo sve njihove nove riječi, ali znamo složiti priču. Kad sadržaj ima glavu i rep, početak, sredinu, kraj, ali i konverziju.

Milenijalci danas

Danas vodimo timove, postavljamo strategije, mentoriramo mlađe kolege i dalje svakodnevno živimo digitalnu kulturu. Znamo prepoznati iskren ton i znamo kako ga pretočiti u kampanju. Nismo u digitalu jer moramo biti, nego jer smo njegov sastavni dio.

U svakodnevnom radu to znači da ne reagiramo na sve, ali znamo prepoznati ono što ima smisla. Donosimo brzinu kad treba, distancu kad je važna i odluke koje traju duže od jednog trenda. Kad dođe novi alat, novi trend ili nova publika ne paničimo, nego tražimo smisao. Upravo to održava projekte relevantnima.

Mi smo generacija koja digital ne doživljava površno, već ga dubinski poznajemo. Znamo kako je sve počelo, živimo ono što je aktualno i razumijemo što ima stvarnu vrijednost u svijetu koji se stalno mijenja.

 

Newsletter

Prijavite se na naš Newsletter!

I uvijek budite u tijeku s novostima iz Dialoga.

Izdvojeno

Tri izazova koji će oblikovati budućnost komunikacijskih agencija

Strukturne reforme već su započele

SRAM kao medijski fenomen

Uz četiri lekcije za komunikacijsku industriju

Savršeni spoj prirode, inovacije i personaliziranog pristupa

Lansirali smo NIVEA Cellular serume