Grafit na cesti, prazni tanjuri nakon večere, u brzini okinut selfie, poslijepodnevno svjetlo u dnevnom boravku, vrećice s tržnice i suptilni outfit check – i eto recepta za savršeni photo dump. Ovi neformalni albumi s više fotografija, počeli su se pojavljivati u vrijeme pandemije, dok su prilike za okidanje “uobičajenih” Instagram fotografija bile rijetke – nije bilo zabava, putovanja, nisu radili kafići i restorani. U tom periodu su Instagram korisnici počeli objavljivati nizove “običnih”, opuštenih fotografija, kao fotodnevnik, koji je uskoro dobio naziv photo dump jer su tim postom objavljivali više fotografija koje se ranije ne bi smatrale dovoljno dobrima za društvene mreže.
Photo dumpovi su unijeli osvježenje i opuštenost na društvene mreže, a korisnici su se napokon počeli oslobađati pritiska da svaka objava mora biti besprijekorno uređena. Četiri godine poslije popularnost photo dumpova ne jenjava, a mi vam donosimo nekoliko razloga zašto ih mi volimo!
Autentičnost i spontanost
Ovaj stil fotografiranja omogućuje lakše povezivanje autora i publike jer prikazuje stvarne, sirove trenutke. Za sobom je povukao i “Let’s make Instagram casual again” pokret, što znači da je objavljivanje sadržaja puno spontanije i trebalo bi ići uz puno manje premišljanja. Osim toga, prikazane scene iz svakodnevnog života svima su poznate i nešto s čime se svi možemo poistovjetiti.
Osjećaj nostalgije i sjećanja
Photo dumpovi se koriste za dokumentiranje događaja (npr. wedding dump) ili perioda (npr. October dump). Time neodoljivo podsjećaju na doba analogne fotografije i dobre stare foto-albume, koje se, vjerojatno, lista puno rjeđe nego ove digitalne. Ni u starim albumima svaka fotka nije bila savršena i to ne bismo ni znali dok ne bi razvili film, a to je i osjećaj koji se pokušava rekreirati u photo dumpovima.
Kreativnost i osobni stil
Kroz photo dumpove svaka osoba može izraziti svoj jedinstveni stil i estetiku. Osim samog fotkanja, bitno je i slaganje fotografija – pri izradi photo dumpa, korisnik se pretvori u kustosa, a Instagram profil u galeriju. Ipak, iako je ovaj trend započeo kao protuteža prevelikom razmišljanju i forsiranju savršenosti, i “opušteno” objavljivanje svejedno predstavlja kreativni izazov, upravo zato jer je toliko osobno i korisnici mogu razmišljati koju priču žele ispričati u do 20 fotografija.
Prijavite se na naš Newsletter!
I uvijek budite u tijeku s novostima iz Dialoga.
Izdvojeno
Više od pola potrošača prepoznalo je neiskrene društvene inicijative brandova!
Potrošači nemaju dovoljno povjerenja u društveno odgovorne tvrdnje kompanija, traže više transparentnosti, a trećina ih smatra da bluewashing može imati dugoročne posljedice!
Koristimo kolačiće kako bismo unaprijedili korisničko iskustvo na našem mrežnom sjedištu. Odaberite kolačiće koje želite dopustiti da postavimo na vaše računalo. Za više informacija pogledajte našu "Politiku Kolačića" i "Zaštitu privatnosti.
Nužni
Nužni su za funkcioniranje mrežnog sjedišta i ne mogu se isključiti. Uobičajeno se postavljaju kao odgovor radnje Korisnika koje uključuju zahtjev za uslugama, kao što su postavke kolačića, prijava ili ispunjavanje obrazaca.
Izvedbeni
Omogućuju anonimno bilježenje posjeta i izvora prometa, koji dijelovi mrežnog sjedišta su više ili manje posjećeni, kretanje Korisnika po mrežnom sjedištu kako bismo mogli mjeriti i poboljšati učinkovitost mrežnog sjedišta. Ne pohranjuju izravno osobne podatke, ali temelje se na jedinstvenoj identifikaciji preglednika i internetskog uređaja Korisnika.