Žene dominiraju u komunikacijskoj industriji – mit ili istina?

Istraživanje Vox Populi u ožujku otkrilo je da većina ispitanika smatra da muškarci imaju veće izglede za zapošljavanje na tržištu radu, no da je u komunikacijskoj industriji ipak više žena.

3 min za čitanje
Piše: Katarina Peroković Dujmović

U mjesecu posvećenom ženama, u istraživanju Vox Populi koje provodimo na društvenim mrežama u prvi plan smo stavili žene na radnom mjestu. Posebnu pažnju posvetili smo područjima marketinga, odnosa s javnošću i medija. Istraživanje je otkrilo da, unatoč tome što većina sudionika smatra da muškarci imaju bolje izglede za zapošljavanje na tržištu rada, svi smatraju da u ovim područjima dominiraju žene.

 

Žene su lošije plaćene i nedovoljno zaštićene

 

Gotovo svi ispitanici smatraju da su žene u Hrvatskoj lošije plaćene od muškaraca, a većina ispitanika, njih 81 %, smatra da muškarci imaju i veću šansu za dobivanje posla od žena. Pritom većina smatra i da su one u hrvatskim tvrtkama manje zastupljene na menadžerskim funkcijama u odnosu na muškarce. Zanemarivo mali broj ispitanika, 3 % na Instagramu i 16 % na LinkedInu, smatra da su žene na radnom mjestu dovoljno zaštićene hrvatskim zakonima.

 

Žene ostaju bez zaposlenja zbog majčinstva

 

U nastavku ankete zanimala nas je diskriminacija žena po spolnoj osnovi u poslovnom okruženju, a rezultati su pokazali da nešto više od dvije trećine ispitanika smatra da su žene diskriminirane po spolnoj osnovi na radnim mjestima. Pritom svi ispitanici smatraju da su žene češće od muškaraca suočene s neprimjerenim komentarima na poslu. Većina ih smatra i da su žene češće suočene s neprimjerenim pitanjima i na razgovoru za posao. U vrlo visokom broju (82 %) ispitanici smatraju i da se događaju situacije u kojima žene ostaju bez zaposlenja zbog majčinstva ili obiteljskih razloga.

 

Muškarci napreduju i odlučuju

 

U posljednjem dijelu ankete ispitali smo mišljenje naših pratitelja na društvenim mrežama o zastupljenosti žena na radnim mjestima u marketingu, odnosima s javnošću i medijima. Iako svi ispitanici smatraju da su marketing, mediji i PR dominantno ženske profesije, podjednak broj ispitanika smatra da su na menadžerskim pozicijama u ovim područjima češće zastupljeni muškarci odnosno da su češće zastupljene žene.

 

Iako tri četvrtine ispitanika smatra da žene imaju bolje mogućnosti kod zapošljavanja u ovim zanimanjima, čak 61 % naših pratitelja na Instagramu smatra da muškarci imaju bolje mogućnosti napredovanja. Na LinkedInu je podjednak broj ispitanika koji smatraju da muškarci imaju bolje mogućnosti i ispitanika koji smatraju da žene imaju bolje mogućnosti napredovanja.

Newsletter

Prijavite se na naš Newsletter!

I uvijek budite u tijeku s novostima iz Dialoga.

Izdvojeno

Može li promjena narativa promijeniti način na koji ljudi doživljavaju ESG?

Promjenom kompliciranog ESG jezika kompanije mogu dobiti puno više podrške za svoje održive napore.

Tko su i što znaju najveći utjecajnici današnjice?

Vrijednost influencer marketinga bi do 2032. trebala dosegnuti 200 milijardi dolara.

Žene dominiraju u komunikacijskoj industriji – mit ili istina?

Istraživanje Vox Populi u ožujku otkrilo je da većina ispitanika smatra da muškarci imaju veće izglede za zapošljavanje na tržištu radu, no da je u komunikacijskoj industriji ipak više žena.