Znate li kako radi TikTok algoritam?

Visoko personalizirani algoritam glavni je razlog zašto je ova platforma korisnicima toliko privlačna.

2 min za čitanje
Piše: Ivana Perinčić

Svi smo bar jednom čuli za algoritam na društvenim mrežama, ali vjerovatno mali broj nas zna  o čemu se zapravo radi. U matematici i informatici algoritam predstavlja konačni niz precizno definiranih, računalno izvedivih uputa, tipično za rješavanje klase problema ili za izvršavanje računa. S druge strane, social media algorithm je način slaganja, tj sortiranja objava na korisnikovom feedu prema relevantnosti, pa ga vlasnici društvenih mreža drže u tajnosti kao jedinstvenu računalnu formulu koja na svakoj platformi različito utječe na doseg objava.

Dužina i jezik su bitni

Slično kao i na drugim platformama, TikTok algoritam visoko vrednuje interakciju (reakcije, komentare, dijeljenje, ali i ponovno gledanje videa), no uz to korisnicima preporučuje profile na temelju vlastitog sadržaja, interesa koje smo odabrali kada smo postali korisnik platforme, interakcije s tuđim sadržajem, profila koje pratimo (ili smo prestali pratiti), kao i duže videe.

Kategorizacija videa provodi se prema opisu, hastagovima, zvuku, efektima i trendingu teme videa. Objaviti video koristeći trending temu ili zvuk savršeni je način kako dosegnuti novu publiku, jer algoritam prikazuje video ljudima koji su već bili u interakciji s tim zvukom ili pjesmom.

Kod TikToka ulogu igraju i postavke profila kao što su jezik, lokacija i tip mobilnog uređaja.

Postanite viralna senzacija – što prije

TikTok algoritam uzima u obzir i aktivnosti poput označavanja sadržaja s “nisam zainteresiran”, skrivanja profila i preskakanja videa. Na osnovu svih faktora koje prati, TikTokov stvara individualni sistem preporuke “For you page”. S druge strane, algoritam ne uključuje faktore kao što su visoki broj pratitelja ili prethodni high-performing video, što znači da ako imate tek par tisuća pratitelja imate priliku postati viralni hit jednako kao i korisnik koji ima par stotina tisuća fanova. Zato treba iskoristiti priliku prije nego se TikTok IT dizajneri ne predomisle i promijene algoritam koji ovoj platformi još uvijek omogućava streloviti rast.

Izdvojeno

Instagram

5 najvažnijih zaključaka iz Instagram Trend Reporta za 2023.

Iz Instagramovog izvještaja o trendovima za 2023. doznali smo što Generacija Z vidi kao najvažnije teme i kako će se to odraziti na sadržaj na platformi.

Doznali smo koji trendovi će obilježiti komunikaciju domaćih brandova u 2023.

Suradnje s influencerima s manjim brojem pratitelja, ulaganja u sadržaj na društvenim mrežama i iskorak na TikTok obilježit će komunikaciju domaćih brandova u 2023.

Kako dosegnuti ciljanu publiku pomoću priopćenja za javnost

Pažljivim planiranjem i raznovrsnim sadržajem kroz klasičnu PR kampanju ostvarili smo ambiciozne ciljeve.