Znate li kako radi TikTok algoritam?

Visoko personalizirani algoritam glavni je razlog zašto je ova platforma korisnicima toliko privlačna.

2 min za čitanje
Piše: Ivana Perinčić

Svi smo bar jednom čuli za algoritam na društvenim mrežama, ali vjerovatno mali broj nas zna  o čemu se zapravo radi. U matematici i informatici algoritam predstavlja konačni niz precizno definiranih, računalno izvedivih uputa, tipično za rješavanje klase problema ili za izvršavanje računa. S druge strane, social media algorithm je način slaganja, tj sortiranja objava na korisnikovom feedu prema relevantnosti, pa ga vlasnici društvenih mreža drže u tajnosti kao jedinstvenu računalnu formulu koja na svakoj platformi različito utječe na doseg objava.

Dužina i jezik su bitni

Slično kao i na drugim platformama, TikTok algoritam visoko vrednuje interakciju (reakcije, komentare, dijeljenje, ali i ponovno gledanje videa), no uz to korisnicima preporučuje profile na temelju vlastitog sadržaja, interesa koje smo odabrali kada smo postali korisnik platforme, interakcije s tuđim sadržajem, profila koje pratimo (ili smo prestali pratiti), kao i duže videe.

Kategorizacija videa provodi se prema opisu, hastagovima, zvuku, efektima i trendingu teme videa. Objaviti video koristeći trending temu ili zvuk savršeni je način kako dosegnuti novu publiku, jer algoritam prikazuje video ljudima koji su već bili u interakciji s tim zvukom ili pjesmom.

Kod TikToka ulogu igraju i postavke profila kao što su jezik, lokacija i tip mobilnog uređaja.

Postanite viralna senzacija – što prije

TikTok algoritam uzima u obzir i aktivnosti poput označavanja sadržaja s “nisam zainteresiran”, skrivanja profila i preskakanja videa. Na osnovu svih faktora koje prati, TikTokov stvara individualni sistem preporuke “For you page”. S druge strane, algoritam ne uključuje faktore kao što su visoki broj pratitelja ili prethodni high-performing video, što znači da ako imate tek par tisuća pratitelja imate priliku postati viralni hit jednako kao i korisnik koji ima par stotina tisuća fanova. Zato treba iskoristiti priliku prije nego se TikTok IT dizajneri ne predomisle i promijene algoritam koji ovoj platformi još uvijek omogućava streloviti rast.

Newsletter

Prijavite se na naš Newsletter!

I uvijek budite u tijeku s novostima iz Dialoga.

Izdvojeno

Može li promjena narativa promijeniti način na koji ljudi doživljavaju ESG?

Promjenom kompliciranog ESG jezika kompanije mogu dobiti puno više podrške za svoje održive napore.

Tko su i što znaju najveći utjecajnici današnjice?

Vrijednost influencer marketinga bi do 2032. trebala dosegnuti 200 milijardi dolara.

Žene dominiraju u komunikacijskoj industriji – mit ili istina?

Istraživanje Vox Populi u ožujku otkrilo je da većina ispitanika smatra da muškarci imaju veće izglede za zapošljavanje na tržištu radu, no da je u komunikacijskoj industriji ipak više žena.