
Voice-over i zvuk u digitalnom marketingu: Novi horizonti za brendove
U eri sve kraće pažnje i prezasićenosti vizualima, zvuk – a posebno voice-over – dobiva sve važniju ulogu u digitalnom marketingu.
Regulativa u području održivog poslovanja sve je stroža, velike tvrtke će od 1.1.2024. imati obavezu izvještavati o održivim praksama, a tek 1 od 10 građana u Hrvatskoj zna što je ESG.
Čak i ako se u svojem poslovanju još niste počeli ozbiljnije baviti održivošću, mala je vjerojatnost kako se niste susreli s pojmom ESG. Ako i ne znate što znači, utješna spoznaja donekle može biti kako u tome niste usamljeni. Naime, istraživanje provedeno u lipnju 2023. pokazalo je kako je za pojam ESG u Hrvatskoj čuo tek jedan od deset ispitanika. U nastavku donosimo kratki vodič kroz ovaj pojam i odgovor na pitanje zašto je važno da se s njime što prije upoznate.
Ujedinjeni narodi ESG su definirali kao skup faktora koji se tiču okolišnih, društvenih i upravljačkih pitanja kojima se kompanije bave u svom poslovanju, a investitori prilikom ulaganja u pogledu rizika, utjecaja i prilika koje ovi faktori nose. ESG je akronim od riječi Environmental, Social i Governance, što ujedno označava tri ključna područja koja bi se trebala uzeti u obzir prilikom mjerenja poslovne i okolišne održivosti, etičnosti, odnosa sa zaposlenicima, klijentima, dobavljačima, dioničarima, javnom upravom i lokalnom zajednicom.
Različiti čimbenici i utjecaji koje tvrtke u okviru ova tri područja trebaju mjeriti i analizirati i o kojima na temelju tih analiza trebaju izvještavati svoje dionike uključuju između ostalog sljedeće:
Iako hrvatskim građanima sam ESG kao pojam nije dovoljno poznat, neki od ESG faktora ipak do njih dopiru. 21 % ispitanika u medijima je primijetilo teme vezane uz zaštitu okoliša i brigu o zajednici, 28 % dobro postupanje prema zaposlenicima, a 24 % brigu o zaštiti privatnih podataka.
Direktiva Europske unije o izvještavanju o korporativnoj održivosti (CSRD) u primjeni je od 5. siječnja 2023. i zahtijeva od poduzeća pružanje opsežnih i detaljnih izvješća o održivosti te povezanim strateškim implikacijama. Od 1. siječnja 2024. na snazi je za poduzeća s više od 500 zaposlenika koja kotiraju na burzi, a od 2025. godine će se odnositi na sve velike tvrtke. Dvije godine kasnije tu će obvezu imati i mala i srednja poduzeća.
Kao i ranije spomenuto istraživanje tvrtke Medianet o poznavanju ESG tematike, Dialogov VoxPopuli koji je ove godine proveden na društvenim mrežama također sugerira kako smo tek „zagrebali po površini“ kada je u pitanju održivost. Tek pola ispitanika na Instagramu upoznato je sa značenjem ESG izvještavanja, a još manji broj ga provodi u praksi (niti četvrtina ispitanika). Možemo zaključiti kako je još puno mjesta za upoznavanje različitih pojmova i pojava u području održivog poslovanja, kako pozitivnih, tako i negativnih, a vremena za prilagodbu sve manje.
I uvijek budite u tijeku s novostima iz Dialoga.
U eri sve kraće pažnje i prezasićenosti vizualima, zvuk – a posebno voice-over – dobiva sve važniju ulogu u digitalnom marketingu.
Tajne uspješne PR komunikacije kroz dobro vođenu adremu
Veliko priznanje za našu Marinu