Koliko poznate osobe uistinu utječu na vrijednost brenda?

Većina ispitanika (95%) vjeruje da poznate osobe mogu utjecati na vrijednost ili imidž brenda, iako teško mijenjaju stavove o njima

3 min za čitanje
Piše: Stefani Bujanović

Pridobiti pažnju potrošača danas je teže nego ikad prije. U moru brendova i proizvoda svi se bore za vidljivost i to često putem angažiranja influencera i poznatih osoba. U našem posljednjem Vox Populi istraživanju istražili smo koliko njihov angažman utječe na prodaju, imidž i vrijednost brendova, odnosno lojalnost potrošača.

Čak 58% ispitanika bi ciljano kupilo neki proizvod zbog preporuke poznate osobe, a 38% ispitanika ne vjeruje kvaliteti proizvoda dok ga ne preporuči poznata osoba. Također, velika većina ispitanika (83%) smatra kako brend ambasadori mogu utjecati na lojalnost potrošača, a za čak 93% je važno da se vrijednosti između brenda i brend ambasadora poklapaju.

Najvrjedniji brendovi nisu podložni negativnom utjecaju poznatih osoba

Većina ispitanika (88%) dobro se sjeća situacije koja se dogodila u lipnju ove godine tijekom press konferencije na nogometnom prvenstvu, kada je Cristiano Ronaldo sa stola maknuo sponzorsku bocu Coca-Cole i viknuo „Pijte vodu!“. Naše smo Vox Populi ispitanike pitali je li im taj potez osobe koja ima najbolje plaćene objave na Instagramu promijenilo mišljenje o Coca-Cola brendu i zanimljivo je da je čak 94% ispitanika odgovorilo da – nije. To se ujedno poklapa s informacijom da vrijednost Coca-Cola brenda nakon tog skandala nije pala, iako se u medijima pojavila lažna vijest da jest.

Obrnuti slučaj dogodio se 2018. godine kada je Kylie Jenner na Twitteru objavila kako je prestala koristiti Snapchat, nakon čega je dionica ove tada jako popularne platforme za mlade pala za 6%, odnosno izgubila na vrijednosti oko 1,3 milijarde USD.

Većina naših ispitanika (83%) smatra da je, u slučaju javnog skandala u koji je upleten ili brend ili poznata osoba potrebno napraviti distancu od ugovorenog partnera.

Ella Dvornik uz bok Kim Kardashian

Društvene mreže omogućuju nam globalnu povezanost, a samim time i globalni utjecaj. Zbog toga nas nije iznenadilo da na pitanje “Koje poznate osobe prisutne na društvenim mrežama imaju najveći utjecaj na vas?” naši ispitanici navode svjetske zvijezde poput Kim Kardashian, Jennifer Lopez, Rihanne i Garya Vaynerchuka. Među hrvatskim poznatim osobama najčešće su spomenuti Ella Dvornik i Kristijan Iličić.

Na pitanje koji brendovi najbolje koriste poznate osobe na društvenim mrežama, od stranih su se istaknuli adidas, Dolce&Gabanna, Persol i About You, a od domaćih Optika Anda i La Piel.

Izdvojeno

Procjena vrijednosti influencers marketinga za 2021. je 13,8 milijardi US dolara

Prenosimo sadržaj razgovora naše savjetnice za Uvide i planiranje Nataše Blagojević za Glas Slavonije

Što se točno dogodilo 4. listopada i kako će to utjecati na budućnost društvenih mreža

Pad Facebooka i još jedan „povratak iz mrtvih“ Twittera

Koliko poznate osobe uistinu utječu na vrijednost brenda?

Većina ispitanika (95%) vjeruje da poznate osobe mogu utjecati na vrijednost ili imidž brenda, iako teško mijenjaju stavove o njima