
Pinkwashing i momwashing – manipulacija ili podrška?
Koliko su skriveni lažni pokušaji aktivizma i kako možemo pružiti stvarnu podršku?
Kako se Twitter iz zaboravljene društvene mreže pretvorio u rastuću platformu
Izvor: The Drum
Iako postoji već 15 godina, društvena mreža Twitter nije uvijek bila jednako popularna. Iako je u početku bilježio dobre rezultate, njegov rast je stagnirao dok ga nerijetko šokantni tweetovi bivšeg američkog predsjednika Trumpa nisu aktualizirali, a novi zamah dobio je tijekom pandemije i početkom listopada ove godine, kada su Facebook i s njih povezane platforme doživjele pad cjelokupnog sustava. Više o tome pisali smo u ovom članku: Što se točno dogodilo 4. listopada i kako će to utjecati na budućnost društvenih mreža.
U financijskom izvještaju za drugo tromjesečje 2021. Twitter je javnost izvijestio o rastu prihoda od čak 74%. Zabilježio je i porast broja aktivnih korisnika za 11%, što pokazuje da se njihov broj od 2017. do danas udvostručio.
Koji faktori su utjecali na pozitivan zaokret ove društvene mreže i zašto sve veći broj korisnika koristi Twitter donosimo u nastavku.
Visoka razina autentičnosti
Korisnici Twitter često doživljavaju kao svojevrsni dnevnik koji im pruža priliku da u kratkoj pisanoj formi iskreno izraze svoja razmišljanja ili osjećaje i tako budu autentični.
Korisnici dijele i trenutna iskustva i komentiraju situacije koje se događaju njima ili oko njih. Twitter takvo dijeljenje kratkih osvrta na događaje ili jednostavno iznošenje stavova podržava i samim svojim formatom koji dopušta mali broj riječi.
Izvanredne vijesti
Osim mogućnosti sudjelovanja u komentiranju i praćenju vijesti iz pop kulture, politike, biznisa i društva i komuniciranja s korisnicima i istomišljenicima iz cijelog svijeta, Twitter se profilirao i kao platforma za brze i sigurne izvanredne vijesti. Svaka vijest koja se pojavi negdje u stvarnosti, u virtualnom svijetu pojavit će se prvo na Twitteru. Biti platforma koja prva dostavlja važne informacije iz svijeta i koja se smatra relevantnim izvorom velika je prednost u današnje vrijeme kada više nitko ne zna što očekivati u stvarnosti ili na internetu. Ovo se osobito bitnim pokazalo tijekom COVID krize, zbog koje je najpopularniji Twitter hashtag 2020. postao #Covid19.
Kvalitetan redizajn
Unatoč kritikama korisnika, Twitter se ranije ove godine odlučio za redizajn koji mu je na kraju donio odlične rezultate i povećao popularnost. Zahvaljujući izmjenama postao je više user-friendly i putem “Explore” mogućnosti korisnicima dao sadržaj prilagođen njihovoj lokaciji i interesima. Tako su korisnici bili usmjereni na teme i područja koja ih zanimaju, a koje bi u suprotnom među mnoštvom informacija potencijalno propustili. Također, novi dizajn donio je nove boje i tipografiju koja korisnicima vizualno olakšava korištenje aplikacije. Rezultat redizajna odrazio se i na promjene u demografiji korisnika, što utječe na brendove koji se tamo pojavljuju. S pametnom i sofisticiranom aplikacijom dolazi i takva publika, pa tako trenutna publika Twittera obuhvaća visokoobrazovane pojedince koji zarađuju više od prosjeka i pripadaju dobnoj skupini od 25 do 49 godina.
Prilagođavanje kreatorima sadržaja
Za razliku od ostalih društvenih mreža koje se teže prilagođavaju potrebama onih koji stvaraju sadržaj i privlače publiku, Twitter je pokazao da je spreman na prilagodbu. Pokrenuvši zajednicu za istraživanje potreba kreatora sadržaja dobio je simpatije svih onih koji stvaraju sadržaj i imaju veliki broj pratitelja. Twitter kontinuirano istražuje njihove potrebe i želje te tako, zajedno s njima, kreira strategiju i budućnost aplikacije. Ovim potezom Twitter je izašao u susret kreatorima sadržaja, brendovima koji s njima surađuju, te na kraju i samom sebi, i tako si osigurao siguran put prema gore.
I uvijek budite u tijeku s novostima iz Dialoga.
Koliko su skriveni lažni pokušaji aktivizma i kako možemo pružiti stvarnu podršku?
Dok su neki „rođeni“ za javni nastup, drugima to može predstavljati značajan izazov, srećom savladiv!
Koliko pažnje poklanjamo blagdanskim kampanjama? Privlače li nas više inovativni koncepti ili tradicionalni motivi? Odgovore na ova i mnoga druga pitanja pronašli smo provodeći anketu Vox Populi u prosincu.