Srpanj bez plastike – pokret koji inspirira ljude da plastici kažu NE!

I ove su se godine milijuni ljudi priključili globalnom pokretu Srpanj bez plastike kako bi doprinijeli rješavanju krize uzrokovane plastičnim otpadom.

3 min za čitanje
Piše: Nataša Blagojević

Novo izvješće Organizacije za ekonomsku suradnju i razvoj (OECD) upozorava kako bi se količina plastičnog otpada proizvedenog na globalnoj razini mogla i utrostručiti do 2060. godine. Gotovo dvije trećine plastičnog otpada bit će od kratkotrajnih predmeta kao što su ambalaža, jeftini proizvodi i tekstil! U moru dramatičnih podataka i upozorenja, jasno je kako u borbi s plastičnim otpadom vremena za gubljenje nema i moramo djelovati na samom izvoru problema. Upravo na to svake godine upozorava inicijativa Srpanj bez plastike (#PlasticFreeJuly) kojoj se globalno pridružuju milijuni ljudi.

Što predstavlja pokret #PlasticFreeJuly?

Plastic Free July® je globalni pokret koji pomaže milijunima ljudi da budu dio rješenja za plastično onečišćenje educirajući ih i pružajući im ideje kako izbaciti upotrebu jednokratne plastike u svojem domu, na radnom mjestu, u školama i ostalim mjestima u svakodnevnom životu. Na internetskoj stranici i društvenim mrežama pokreta dostupni su različiti prijedlozi pametnijih alternativa jednokratnim plastičnim pakiranjima, a koje svatko može primijeniti barem tijekom mjesec dana. Uz malo truda i samodiscipline, dobre navike koje mogu pomoći odgovornijem raspolaganju resursima i boljem odnosu prema okolišu zaživjet će zauvijek, a dijeleći svoje primjere i potičući druge da se pridruže pokretu, uistinu možemo napraviti pomak. Uostalom, to potvrđuje i sama inicijativa Srpanj bez plastike koja je skromno započela 2011. u Australiji i prerasla u jednu od najvažnijih globalnih kampanja u rješavanju krize uzrokovane plastičnim otpadom.

Od mjeseca do godine bez (jednokratne) plastike

Osnivajući platformu The Green Hub u cilju pružanja ekološkog i komunikacijskog savjetovanja u domeni zaštite okoliša i prelaska na održivo poslovanje, naš se agencijski tim i sam prihvatio izazova odgovornijeg raspolaganja plastikom. Samo u domeni plastike uspješno smo implementirali niz održivih praksi poput izbacivanja uporabe jednokratne plastike, uvođenja kontejnera za razvrstavanje otpada i reciklažu, uvođenja ekoloških sredstava za čišćenje i zamjene plastične ambalaže staklenom. Naši su se početni napori u edukaciji i analiziranju što možemo promijeniti isplatili pa tako Dialog ponosno nosi titulu Zelenog ureda, a plastiku smo eliminirali ne samo u srpnju, već kroz cijelu godinu.

Zeleni savjeti za svaki ured

Inicijativa Srpanj bez plastike i vlastito iskustvo u Dialogu naučili su nas kako je svaka pa i najmanja promjena važna, stoga pokrenite promjene u svojem okruženju i vi, a gdje je bolje početi nego u uredu u kojem svakodnevno provodite barem osam sati. Za početak, okružite se entuzijastima! Razgovarajte s drugim kolegama, međusobno se educirajte, informirajte i inspirirajte. Od pravilnog razvrstavanja otpada i recikliranja, korištenja uredskih višekratnih torbi za kupovinu, odabira ekološki prihvatljivijih uredskih materijala, pripremu obroka kod kuće pa do izbacivanja upotrebe jednokratnih plastičnih šalica te pribora za hranu, niz je dobrih zelenih praksi koje brzo i jednostavno možete uvesti u svoj radni prostor. I da, one se svakako odnose i na omiljenu kavu ako je konzumirate iz jednokratnih kapsula. Izbacite ih iz upotrebe, bez iznimke. 🙂

Newsletter

Prijavite se na naš Newsletter!

I uvijek budite u tijeku s novostima iz Dialoga.

Izdvojeno

Mikrofeminizam na TikToku

Mikrofeminizam na TikToku – trend koji mijenja narativ

Skretanjem pažnje na seksizam i "mikroagresije" s kojima se žene susreću u svakodnevnom životu, kreatori sadržaja na TikToku potaknuli su razgovor o rodnim nejednakostima koje su prisutne u današnjem društvu.

Senior PR Executive Wanted!

Ako si spreman/na za promjenu, pridruži se jednoj od najistaknutijih domaćih agencija za komunikacijski menadžment i postani dio našeg tima!

Mali influenceri donose velike rezultate

Saznajte kako i zašto mikro-influenceri preuzimaju primat u influencer marketingu