Sve što trebate znati o Direktivi Europske unije o greenwashingu
Donosimo vam četiri pozitivne implikacije i četiri izazova
Dobri primjeri domaćih brandova na TikToku su još rijetkost, ali u 2023. to bi se moglo promijeniti.
TikTok oglasi globalno dopiru do više od 1 milijarde ljudi u dobi od 18 i više godina. Za bolju predodžbu, to znači da TikTok oglasi dosežu otprilike 23% svih odraslih izvan Kine. Obzirom na njegovu uspješnost, u posljednjem VoxPopuli izdanju provjerili smo kako i koliko TikTok koriste naši pratitelji na društvenim mrežama.
Iako ih 51% konzumira sadržaj s TikToka, nešto manji postotak ih zapravo ima aktivan profil (47%). U usporedbi s Instagramom, omiljenim kanalom influencera i platformom koju je dugo krasio epitet najvećeg engagementa korisnika, vrlo visokih 90% ga još uvijek preferira u odnosu na TikTok, iako Instagram vjerno kopira funkcionalnosti upravo s TikToka. Sam TikTok percipiraju kao komunikacijsku platformu na kojoj je najaktivnija generacija Z, što možda pojašnjava zašto neki još uvijek zaziru od kreiranja i objavljivanja sadržaja i na ovoj platformi.
Brandovi se (još uvijek) ne uspijevaju nametnuti
Kada je u pitanju komunikacija brandova, na TikToku ih prati samo 27% sudionika naše ankete. Među rijetkim odgovorima dobrih primjera sadržaja kojeg dijele brandovi na TikToku, naši su pratitelji pohvalili avioprijevozničku tvrtku Ryanair te dobro poznato domaće gazirano piće Pipi koje se ističe već po originalnom nazivu profila @bolimepipi.official. Kada su u pitanju kreatori sadržaja, zanimljivo je vidjeti kako sudionici naše ankete načelno prate kreatore koji su ili Instagram ili TikTok kreatori sadržaja. Pritom su veće šanse da će TikTok kreatora pratiti na Instagramu, nego Instagram kreatora na TikToku. To vjerojatno govori u prilog specifičnostima same komunikacije na TikToku i razlikama u najaktivnijoj skupini korisnika, ali možda i tome da se domaća scena influencera drži “provjerenog“ kanala i teže odlučuje na iskorak na novu platformu.
Na TikTok se više isplati ulagati
Koliko je TikTok popularan potvrđuje i mišljenje većine da se upravo na ovu platformutrenutno više isplati ulagati u usporedbi s Instagramom kojeg sudionici ankete daleko više preferiraju. Osim na Instagramu, što naši pratitelji po ovom pitanju misle provjerili smo i na LinkedInu, gdje su odgovori bili slični. U anketi na Instagramu je TikTok odabralo 62% ispitanika, a na LinkedInu 71%. Provjerili smo i koliko su otvoreni prema komunikaciji na TikToku kada su u pitanju službeni profili njihovih brendova i kompanija te surađuju li s kreatorima sadržaja. Odgovori na Instagramu i LinkedInu i ovaj put su bili slični te smo doznali kako više od polovice sudionika ankete još uvijek nema službeni TikTok profil za svoj brend ili kompaniju (54% Instagram, 61% LinkedIn). U suradnji s kreatorima sadržaja koji bi mogli premostiti put do publike na TikToku za brendove koji još nisu prisutni na platformi, također se pokazalo kako ima dosta prostora za napredak, obzirom da dvije trećine ispitanika ne surađuje s njima. Ohrabrujuće je ipak što više od polovice sudionika ankete planira povećati ulaganja u TikTok i to već sljedeće godine. Uz malu pomoć naših vodiča kako radi TikTok algoritam i kako provesti uspješnu kampanju s influencerima, uspjeh neće izostati.
Potrebna je bolja regulacija sadržaja
Iako se TikTok nametnuo kao najpopularnija društvena mreža sa strelovitim rastom broja korisnika, u ovoj priči o uspjehu svjedočili smo na žalost i o nekim negativnim pojavama, uglavnom povezano s različitim opasnim izazovima koji su se pojavili među najmlađim korisnicima TikToka. Pokazalo se kako su sudionici naše ankete itekako dobro upoznati s tom temom (njih 94%). Istovremeno, dvije trećine nije upoznato s dobnom granicom korištenja TikToka te u vrlo visokom postotku (90%) smatra kako TikTok koriste djeca u vrlo osjetljivijoj dobi nižoj od 13 godina. Upravo zato ne iznenađuje da su u odgovorima gotovo suglasni oko toga da platforma mora početi bolje regulirati sadržaj.
I uvijek budite u tijeku s novostima iz Dialoga.
Donosimo vam četiri pozitivne implikacije i četiri izazova
Proveli smo istraživanje o upoznatosti naših pratitelja s kulturom otkazivanja i njenim popratnim pojavama. Saznajte što smo otkrili!
Sve više mladih koristi TikTok ne samo za zabavu nego i za pretraživanje informacija, od restorana do turističkih destinacija. Može li ova društvena mreža ugroziti Googleovu poziciju glavnog izvora informacija?