Sve što trebate znati o Direktivi Europske unije o greenwashingu
Donosimo vam četiri pozitivne implikacije i četiri izazova
Iz Instagramovog izvještaja o trendovima za 2023. doznali smo što Generacija Z vidi kao najvažnije teme i kako će se to odraziti na sadržaj na platformi.
U najnovijem izvještaju o trendovima, temeljem istraživanja provedenog među 1.200 korisnika društvenih mreža u dobi između 16 i 24 godine diljem SAD-a, Instagram je predstavio svojevrsni društveno – kulturološki vodič Generacije Z. Od mode i ljepote, preko održivosti i okolišnih problema, do metaverzuma i kreatora sadržaja, doznajemo što će oblikovati komunikaciju na ovoj platformi u nadolazećim mjesecima. U nastavku smo izdvojili pet najvažnijih zaključaka iz izvještaja.
Problemi u domeni klimatskih promjena i zaštite okoliša visoko su na listi prioriteta Generacije Z. Ne samo da su informirani, već i djeluju. Svjesni su kako je modna industrija jedan od najvećih zagađivača okoliša na svijetu, stoga im DIY odjeća postaje sve primamljivija opcija. Više od pola mladih genzenijalaca obuhvaćenih istraživanjem planira ove godine napraviti neku vrstu DIY odjevnog predmeta. Ne samo da im je to odlična alternativa brzoj modi, već i odgovor na rastuće cijene i situacije kada si nešto ne mogu priuštiti te prostor da se kreativno izraze.
Okolišni problemi značajno utječu na ono što je Generaciji Z u prvom planu i kod proizvoda za njegu i ljepotu. Posebno je to izraženo kada je u pitanju utjecaj klimatskih promjena na ekstremne temperature i vremenske nepogode. Dva od tri pripadnika Generacije Z obuhvaćena istraživanjem planira kupiti proizvod za njegu kože koji štiti od negativnih utjecaja izlaganja suncu te onečišćenja zraka.
Izražavanje individualnosti, jednakost i prihvaćanje različitosti pripadnicima Generacije Z jednako je važno i u stvarnom i u virtualnom svijetu. Čak dvije trećine sudionika istraživanja smatra kako bi virtualni avatari trebali bolje odražavati različite oblike tijela, boju kože i odjeću.
Online svijet nije im strano mjesto ni za inspiraciju što odjenuti ili kako se našminkati. Ne samo da već prate virtualne influencere na društvenim mrežama, već će se otprilike pola sudionika istraživanja inspirirati upravo njihovim primjerima kada je u pitanju moda i ljepota.
Skoro dvije trećine pripadnika Generacije Z planira ove godine zaraditi kroz društvene mreže. Čini se kako je nešto što je do sada bilo karakteristično za kreatore sadržaja, postalo zanimljivo i običnim korisnicima. Dok Instagram iz hobija pretvaraju u izvor zarade, rezultati istraživanja koje je platforma provela i ovdje potvrđuju poduzetnički duh i inicijativu po kojima je ova generacija poznata.
Može se reći kako je 2023. godina u kojoj digitalne vještine na neki način transformiraju u financijske vještine. Podaci iz istraživanja pritom potkrepljuju činjenicu da one mladima doista postaju sve važnije. Naime, više od 85 % pripadnika Generacije Z planira naučiti neku novu vještinu ove godine. Pritom, 1 od 4 tinejdžera među korisnicima društvenih mreža želi poboljšati upravo svoju razinu financijske pismenosti.
Među trendovima koji su posebno važni za kreatore sadržaja je želja mladih genzenijalaca da s njima ostvare osobni kontakt i upoznaju ih, ne samo sadržaj koji prate na njihovim online profilima, već i u realnom svijetu. Istraživanje navodi kako ih se skoro trećina veseli nekom obliku druženja uživo s kreatorima sadržaja. Ove bismo godine stoga mogli vidjeti više okupljanja poput meet up-ova te druženja kroz predavanja, radionice ili neke druge formate.
Kreatori sadržaja bi se prema mišljenju genzenijalaca obuhvaćenih istraživanjem trebali okušati i u nekim novim formatima. Najbolji su primjer podcasti, obzirom da ih više od 40 % želi čuti svoje omiljene kreatore sadržaja i influencere na društvenim mrežama kroz ovaj format.
I uvijek budite u tijeku s novostima iz Dialoga.
Donosimo vam četiri pozitivne implikacije i četiri izazova
Proveli smo istraživanje o upoznatosti naših pratitelja s kulturom otkazivanja i njenim popratnim pojavama. Saznajte što smo otkrili!
Sve više mladih koristi TikTok ne samo za zabavu nego i za pretraživanje informacija, od restorana do turističkih destinacija. Može li ova društvena mreža ugroziti Googleovu poziciju glavnog izvora informacija?